Translate

středa 18. dubna 2018

Quilt pro soutěž Roční období

V tomto roce, tj. v roce 2018, bylo na mezinárodní výstavě Prague patchwork meeting vyhlášeno pro art quilty soutěžní téma Roční období. Jednalo se o volnou tvorbu, nikoliv o klasický patchwork. Kdo mě znáte, tak byste u mě stejně klasický patchwork neočekávali. Ale třeba překvapím, protože pro příští rok byl v soutěži klasického patchworku vyhlášen blok Drážďanský talíř a ten by mě i lákal, protože se dá zpracovat dost moderním způsobem s množstvím barev a není s ním tolik práce jako s letošní Bouří na moři. Ale to opět předbíhám.

Jak jsem psala o několik článků zpět, rozhodla jsem se soutěže Roční období zúčastnit a zveřejnila jsem také fotku detailu jako ochutnávku.
Dnes mi dorazil balík s quiltem zpět domů, tak jsem ho mohla nafotit a jak jsem slíbila, ukázat ho celý. Někteří z vás ho možná na výstavě zahlédli, tak to pro vás nebude nic nového, ale ne všichni se výstavy zúčastnili a ne všichni zúčastnění ho nutně museli vidět. A také ho zde samozřejmě musím ukázat, aby byl kompletní souhrn mé práce. Nemám žádné jiné místo, kam bych si ukládala fotky, nepočítám-li fakt velký balík fotek uložený v počítači, kde se po čase už sama nemůžu vyznat.
Když hledám něco konkrétního, co jsem dělala, kouknu na blog. Když chci zákazníkovi ukázat, jak by mohlo vypadat, co si přeje, odkážu ho na příslušný článek s fotkou na blogu. Je to pro mě vlastně taková knihovna, do které si místo knih ukládám své výrobky a kde podle potřeby mohu listovat. Nemůžu proto vynechat ani tento quilt, protože by mi v mé knihovně chyběl.

V době, kdy jsem tento quilt vymýšlela, jsem měla černobílé období (už přešlo). Je proto jasné, že se mi tyto dvě barvy v hojné míře dostaly i do quiltu. Protože se jednalo o roční období, nevystačila jsem s nimi a musela je doplnit o další barvy. Když nad tím tak přemýšlím, dalo by se vyjít jen s černou a bílou, musela bych jen vymyslet úplně něco jiného, nějaké konkrétní výjevy, které by vyjadřovaly roční období obrazem, nikoliv barvou. Takže ano, šlo by to, ale touto cestou jsem se neplánovala vydat. Namísto toho jsem prostě přidala ke každému ročnímu období dvě barvy, které ho dle mého názoru vyjadřují. Berte to tak, že jsem k tomu přistupovala s jistou mírou umělecké licence, protože ano, vím, zima zrovna nehýří lila barvou. Ale lila je taková chladná, tak jsem ji jednoduše pro své účely povýšila na barvu vyjadřující zimu.
Mohla bych samozřejmě použít více barev, ale chtěla jsem vždy dvě proto, že vedle čtyř dominantních prvků jsou kolečka vymalovaná barvou a pro každou stranu jsem použila jednu barvu, dohromady tedy dvě.

Quilt jsem si naplánovala, vytvořila sendvič a nakreslila 4 tvary (nevím, jak je nazvat), pro každé roční období jeden. A začala jsem quiltovat. A pak jsem quiltovala. A quiltovala. A quiltovala ... Musím se přiznat, že mě to už přestalo bavit. Když jsem po dokončení quiltu jela do Klecan, kde jsem měla kurzy, tak jsem si tam uvědomila, že jsem vyloženě nadšená, že ten den nemusím quiltovat a vedení kurzu byl pro mě úžasný odpočinek! Tak tolik asi k vlastnímu volnému quiltování.

Velké prvky jsem vynechala, jen jsem je několikrát obtáhla černou nití, aby se zvýraznily. A když jsem měla hotové quiltování, tak jsem zjistila, že kvůli proquiltovanému okolí se vynechaná látka nakrabatila. Dost nehezky. Takže co dál? Nejdříve jsem ji vymalovala textilními barvami, abych zjistila, jestli to nebude lepší. Nebylo. Takže nastoupila varianta trapunto. Zezadu jsem nastřihla malý otvor a všechny dominantní prvky vycpala rounem. Díky tomu působí plasticky, ale jedná se vlastně o takovou z nouze cnost. Ale jinak budu samozřejmě tvrdit, že to byl umělecký záměr.

I přes tyto útrapy se porotě můj quilt líbil a ocenila ho krásným šestým místem. A zde už je.











Ročník 2018 je za námi a mně už samozřejmě v hlavě běhá spousta nápadů. Jak jsem psala výš, připadá mi zajímavé i téma pro klasický patchwork, kterým je blok Drážďanský talíř, tématem pro kreativní soutěž (art quilty) je Písmo na quiltu a i povinné použití juty v art quilt klubu vypadá zajímavě. Abych ale všechno stihla, musela bych se hodně polepšit a opustit svůj nedobrý zvyk dělat věci na poslední chvíli. Tak se necháme překvapit, jestli se mi to povede. 

Hezký večer všem
Jana

5 komentářů:

  1. Přišla jsem, viděla jsem .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak Vy jste to měla hned po ruce. :) Nezvládla jsem se za Vámi stavit, protože v prostorách, kde se nakupovalo, bylo moc lidí. Takže jsem téměř celou dobu brouzdala jen po výstavě.

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Jsem ráda, že máš ve mě takovou důvěru. Alespoň někdo. :-)

      Vymazat
  3. Krásný to já nedám :) nemám odhodlání ale ...ty joooo :)

    OdpovědětVymazat