Translate

čtvrtek 26. října 2017

Trochu jsem barvila

Od té doby, co pořádám kurzy barvení látek, se ve mě opět probouzí chuť k barvení. Ne že bych ji před tím neměla, ale barvila jsem si látku vždy na konkrétní výrobek, věděla jsem přesně, čeho chci dosáhnout. Teď jsem dostala chuť dělat pokusy. Jen tak si zkoušet kombinovat různé barvy, lít je přes sebe a čekat, co to udělá. Jestli výsledek odpovídá tomu, co jsem předpokládala, nebo jestli přijde překvapení.

Jsem za tento posun ráda, protože už mi chyběla radost, kterou jsem zpočátku cítila pokaždé, když jsem vytahovala nově nabarvené kousky látek a radovala jsem se z toho, jaké mi zase vyšly krásné a neočekávané barvy. Možná jste z mých příspěvků o zkoušení nových barev postřehli, že tam už není moc nadšení. Nebylo, protože využíváním kupovaných, od výrobce namíchaných barev, jsem často dostala barvu podobnou nějaké, kterou už mám, nebo která se třeba jen nepatrně liší.

Důvodem, který mě přivedl k pokusům a hraní si s barvami, byly účastnice kurzů. Když je při barvení sleduju a poslouchám jejich radostné výskání, když vytáhnou z pytlíku novou barvu, když vidím jejich nadšení a skutečně rozzářené oči, dostala jsem obrovskou chuť tyto pocity opět zažívat. To ovšem znamená, že se budu muset posunou zase o kousek dál a zkoušet nové věci. Konečně snad přijdou na řadu způsoby barvení, které jsem už dávno okukovala, občas lehce vyzkoušela a pak je zase pustila. Třeba shibori. Touto technikou mohou vznikat nádherné vzory. Kdysi jsem ho používala na hedvábné šály- pár kousků najdete zde (a už je to neuvěřitelné čtyři roky), tak teď přišel čas zkusit shibori i na bavlněné látky k dalšímu využití. Nebo různé mandaly, nebo barvení shěhem či ledem, nebo kombinaci batiky s tiskem a další a další a další. Možností je fůra a myslím že celý život by nestačil na to, aby je člověk všechny vyzkoušel.

Takže jako vždy, cílů mám před sebou hodně, teď už je jen uskutečnit.

A zde jsou první kousky. Jedná se o půlmetrové kusy látek šíře 150 cm.





Hezký večer
Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat