Translate

pondělí 11. dubna 2016

Sedák, tentokrát čtvercový

Tentokrát jsem na šití nepoužila své oblíbené ručně barvené látky. Nebylo to proto, že bych se tak sama rozhodla, ale proto, že zákaznice zatoužila po novinovém tisku, který u mě zahlédla. Je to látka, kterou jsem kdysi dávno koupila v Bellusu, a teď na Festivalu textilu a quiltu jsem si všimla, že ji mají opět a dokonce myslím ve dvou odstínech. Já ji mám doma už dlouho, protože jsem si ji kdysi koupila se záměrem ušít z ní kabelku. Pak jsem ale došla k názoru, že to nejsou úplně barvy, které bych nosila, hlavně ta béžová, krémová, či jaká je to barva, která tvoří podklad.  Dávám přednost barvám studeným a tak mi tato látka ležela ve skříni. Ale věděla jsem, že jednou přijde její čas. Tak se i stalo a zákaznice si přála polštář a čtvercový sedák v kombinaci s černou.

Dohodly jsme se, že tisk nebudeme zatěžovat ještě křivkami volného quiltování a prošiju ho rovně. Zato jsem si mohla dostatečně zaquiltovat na druhé straně sedáku, která je černá. Nit jsem vybrala v podobném tónu, jako je podkladová barva tisku a na celé ploše prošila kameny. Jsou to vlastně šišatá kolečka, takže naděje pro ty, které mají pocit, že nedokáží vykroužit krásně pravidelné kolečko. Sedák je hezký z obou stran, ale mně osobně se více líbí černou stranou nahoru. Kombinace novinového tisku s černou plochou a quiltováním mi připadá dost zajímavá. Jak sedák tak polštář jsou po obvodu zdobené černou paspulkou s vloženou šňůrkou, aby zůstala pěkně plastická.

I tento sedák můžete ušít podle návodu na kulatý sedák, jen prostě místo kulatého tvaru střihnete čtverec. Postup je jinak stejný, jen boční díl musíte střihnout cca o 8 cm menší, než je obvod čtverce.









Hezký večer.
Jana

6 komentářů:

  1. Tak ten JE paní Jano :). A už se moc těším na kurz v Brně - právě jsem vám za něj poslala platbu.

    OdpovědětVymazat
  2. Je to dokonalé. Musíte mít nekonečnou trpělivost a výdrž.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Přiznám se, že už mi trpělivost docházela:) Neměla jsem na začátku pocit, že to bude tak zdlouhavé, a ono bylo :)

      Vymazat
  3. Fabulous! Is that home decor fabric? I love it!

    OdpovědětVymazat